Питання доставки вантажів середнього тоннажу в місті / передмісті стоїть досить гостро. Багато підприємців вибирають практичний Tata LPT 613/38. За словами менеджерів автосалону, левова частка продажів припадає на великі кондитерські та алкогольні торгові марки, супермаркети, малі і середні підприємства, що займаються оптовою торгівлею. Отже, чому саме Tata LPT 613/38? Відповідь може дати тільки тест-драйв!
Довідка Tata Motors Limited - автомобільний підрозділ корпорації Tata Group (Індія), заснованої в 1887 р. Раттаном Тата. Перший автомобільний завод TML був запущений в 1954 році в м. Джамшедпур. На сьогоднішній день підрозділу, в якому працює понад 22 000 чоловік, належить 59% місцевого ринку вантажівок і автобусів і 15,5% ринку легкових автомобілів. На експорт йде близько 8% продукції. Усього підрозділ виробляє 130 моделей автомобілів різного призначення, а щорічний обсяг виробництва досягає 250 000 одиниць техніки на рік. Ексклюзивним дистриб'ютором вантажних автомобілів Tata в Україні є корпорація «УкрАВТО».
Зроблено, як для себе! Конструктивно Tata LPT 613/38 являє собою низькорамний вантажівку з кабіною беськапотний компоновки, на який, за бажанням клієнта, встановлюються різні модифікації фургона - промтоварний (саме такий побував у нас на тесті), ізотермічний, термічний, хлібний фургони, тентова / бортова платформа або евакуатор. Таким чином, перекривається чималий спектр міських, сільськогосподарських і промислових перевезень. Сам же вантажівка збирається великовузловим способом у м. Іллічівську (України) на ЗАТ «Запорізький автобудівельний завод» з SKD-машінокомлектов, що поставляються з Індії. Двигун Один з сильних козирів Tata LPT 613/38 - це надійний, перевірений часом двигун Tata 697 NA, що випускається за ліцензією. 6-циліндровий, рядний, об'ємом 5,7 л і потужністю 130 л. с. (При 2400 об / хв), він сагрегатірован з 5-ступінчастою механікою Tata GBS-40. КПП - з синхронізаторами на всіх передачах переднього ходу і ковзаючим зачепленням для передачі заднього ходу. Крутний момент - 416 Н · м - досягається вже при 1400-1700 об / хв. Зчеплення - фрикційне, однодискове, сухе, з диафрагменной пружиною. Охолодження двигуна - рідинне. Акумуляторна батарея - 120 А / ч, 12 Вт. Система уприскування ТНВД - Mico Bosсh. Зверніть увагу, що цей мотор застосовується у вантажному автомобілебудуванні не один десяток років, відповідно, всі його «дитячі хвороби» усунені, технічне обслуговування налагоджене, а особливості вивчені фахівцями. І ще: ліцензійний дизель - «мільйонник», тобто термін його служби до капремонту складає не менше 750 000 км. Шасі Рама автомобіля - сходова, лонжерони виконані з гнутого швелера, з'єднання заклепувальні і різьбові. Довжина колісної бази Tata LPT 613/38 - 3800 мм. Колія передніх коліс - 1650 мм, задніх - 1577 мм. Кліренс - 194 мм. Вантажопідйомність автомобіля складає 3680 кг при повній масі 7250 кг. При повному завантаженні маса по осях розподілена таким чином: 2750 кг на передню вісь, 4500 кг - на задню (колеса задньої осі - здвоєні). Спереду і ззаду встановлюються залежні підвіски на поздовжніх напівеліптичних ресорах. Гідропідсилювач - виробництва ZF, за словами майстрів станції ТО, один з найбільш безвідмовних вузлів автомобіля, незалежно від умов експлуатації. Гальма - пневматичні, з барабанними гальмівними механізмами на всіх колесах. Гальмівна система - двоконтурна. Допоміжна система - спеціальне гальмо-сповільнювач з приводом від двигуна - ретардер. Гальмо стоянки, який приводиться в дію пружинним енергоакумулятором, загальмовує задні колеса. Встановлювана гума - Дніпрошина, 7,5 / 16 R16 PR (діагональна). Кабіна Тримісна підйомна суцільнометалева кабіна Tata LPT 613/38 може бути забарвлена в будь-який з 7-ми квітів. Забиратися в кабіну просто - двері відкриваються під великим кутом, підніжка знаходиться низько, а на бічних стійках розміщені великі і зручні поручні. Ширина дверного отвору складає 900 мм, так що для водія автомобіля будь-якої комплекції посадка утруднена не буде. Чимала площа скління кабіни забезпечує хороший огляд по всіх напрямах. Бічні стійки - вузькі, а дзеркала з великою робочою площею дають можливість легко маневрувати в умовах мегаполісу.
Сидіння водія (з підголовником) - комфортне, а підігнати його «під себе» можна за допомогою чотирьох (!) Регулювальних важелів, розміщених у торці подушки. Налаштувати можна подовжнє положення крісла, кут нахилу спинки і кут нахилу подушки - окремо передню та задню її частини. До речі, всі три посадочні місця кабіни обладнані ременями безпеки (середній ремінь - двоточковим), а водійське ще й «нагадуванням» - при не пристебнутий ремінь безпеки і включеному запалюванні починає працювати гучний і неприємний зумер. Отже, пристебнулися, він замовк, продовжимо огляд робочого місця водія. Приладова панель із зеленим підсвічуванням позбавлена будь-яких дизайнерських вишукувань, а тому функціональна і легко читана. Центральне місце на ній займає спідометр, навколо якого скомпоновані інші покажчики і контрольні лампи. Тут же - два циферблати, що повідомляють про тиск в обох гальмівних контурах. Єдиним недоліком, мабуть, ми б назвали відсутність тахометра ... Пластиковий кермо «панель приладів» не перекриває, він двохспиць, вдалого діаметру і товщини. Незважаючи на відсутність регулювань, в роботі зручний і в руки лягає практично інтуїтивно.
Вантажний відсік «Наш» Tata LPT 613/38 був обладнаний фургоном, виконаним з гофрованого листового металу і пофарбованим у білий колір. Доступ до фургона - за допомогою двох дверей-стулок, підвішених на шести петлях, що відкриваються під будь-яким кутом і фіксуються спеціальними висувними захопленнями-крюками. Ширина стулки - 1070 мм, навантажувальна висота - 1070 мм. Зовнішні габарити фургона наступні: довжина - 5400 мм, ширина - 2300 мм, висота - 2200 мм. Площа вантажної платформи - 10,2 м2. Зазначимо, що вантажний відсік оснащений двома світильниками в стелі, проводи живлення яких надійно захищені від можливого пошкодження пластикової ізоляцією. Крім того, вся проводка розміщена всередині гофрованих ніш, що виключає її зачіпання при вантажно-розвантажувальних роботах. Автомобіль продається без спойлера, який можна встановити на станції. У передній стінці фургона передбачені два вентиляційних отвори, а підлога вкрита спеціальним зносостійким покриттям - бакелітом - завтовшки 4 мм. По всьому зовнішньому периметру фургона, а також позаду розміщені габаритні вогні, добре позначають крайні точки автомобіля в темний час доби.
Рух з упевненістю! Заводимо двигун. Працює він шумно і з відчутними коливаннями. Однак, прогрівшись через кілька хвилин, дизель затихає, і звук його стає спокійним і впевненим. Можна їхати! В цілому шумоізоляція автомобіля непогана. Пол кабіни вистелена сірим ковроліном, а дверні прорізи обклеєні гумовими ущільнювачами. Відпускаємо гальмо стоянки - пневматика з характерним звуком скидає тиск в системі, растормажівая задні колеса. Цікаво, що ручка стояночного гальма знаходиться ... під центральною консоллю, що, тим не менш, досить зручно і ергономічно. Вичавлюємо педаль зчеплення, друга передача, рушаємо ...
|